Knygos naujumą ir originalumą lemia ir joje nagrinėjamų problemų platus spektras – nuo Aukso Ordos santykių su Lietuvos didžiaisiais kunigaikščiais iki totorių gausiai apgyventos Kauno miesto dalies prie Muzikinio teatro, pirmą kartą iden tifikuotų senųjų totorių kapinaičių Karaliaus Mindaugo krantinėje. Joje sintetinama Kauno ir Vilniaus totorių tyrinėjimų patirtis, atspindinti šios Lietuvos mažosios tautinės bendrijos gyvybingumą ir domėjimąsi savo šaknimis.
Knyga turi autentiškominilius tracijomis (litografijomis, atvirukais, totorių karių aprangos rekonstrukcijomis, planais, nuotraukomis) motyvuotą faktografinį pagrindą. Remiamasi unikaliais Kauno totorių prisiminimais, panaudota Naciona linio M. K. Čiurlionio dailės muziejaus, Vytauto Didžiojo karo muziejaus fonduose saugoma medžiaga.
Surasta iš viso neskelbtos ar mažai publikuotos medžiagos (paminėtini 1854 m. patvirtinto Kauno Naujamiesčio plano ištrauka su pažymėtomis Totorių kapinėmis, 1930 m. vienintelės Baltijos šalyse mūrinės Kauno mečetės statybos projektas). Į kultūrinę apyvartą bene pirmą kartą patenka išsami Kau no totorių kvartalo (senųjų kauniečių lenkiškai vadinto tatarski koniec) apžvalga, carinio laikotarpio atvir laiškiai, adresuoti Didžiojoje totorių (dabar I. Kanto) ir Mažojoje totorių (dabar D. Poškos) gatvėse gyvenusiems totoriams. Tai padeda pajausti įvairių tautų ir kultūrų sambūvį XIX a. pabaigos ir XX a. pradžios Kaune.
Knygoje Lietuvos totoriai atspindėta, kaip keitėsi XX a. Kauno totorių kultūrinio elito generacijos (balerina Olga Malėjinaitė, pulkininkas Chalilis Janušauskas, grafikas Ramazanas Krinickas, KTU docentas Romualdas Makaveckas ir kt.)
Kadangi totorių bendruomenei priklausė daug daugiau, žymių ir Lietuvos kultūrai nusipelniusių žmonių, negu pajėgta aptarti skaitytojo dėmesiui pristatomoje knygoje, stengtasi pažvelgti plačiau į LDK ir vėlesnių metų kultūrinį kontekstą.